1 - Artikelen in de winkelmand plaatsen
Wilt u een product online bestellen? Dan leggen wij u graag uit hoe het werkt.
Allereerst zoekt u het artikel dat u graag wilt kopen op via bijvoorbeeld onze zoekbalk of via de categoriefilters. Als u het artikel heeft gevonden, klik dan op de button “toevoegen aan winkelmand”. Mocht u meerdere artikelen willen kopen, dan herhaalt u dit proces door ''verder te winkelen'' totdat u bestelling compleet is.
In uw winkelmand vindt u een overzicht van uw bestelling. Om uw winkelmand te kunnen inzien, heeft u niet verplicht een account nodig. Indien u een account heeft, dan kunt u inloggen. Mocht u nog geen account hebben, dan kunt u uw eigen persoonlijke account tijdens de bestelling aanmaken. De winkelmand vindt u rechtsboven in het scherm terug.
2 - Bestelling controleren
Voordat u verder gaat met uw koop, controleer dan eerst of u de juiste artikelen aan uw winkelmand heeft toegevoegd. Mocht de bestelling niet kloppen, dan kunt u klikken op de knop “winkelmand bijwerken”. Klopt de bestelling wel, dan klikt u op de knop “doorgaan naar afrekenen’’.
3 - Afronden en betalen
Als uw bestelling compleet is, vul dan uw gegevens in. Hierbij kunt u de keuze maken om de bestelling naar uw adres te versturen of naar een ander adres. Wilt u uw bestelling naar een ander adres versturen, dan kunt u dit aangeven bij het hokje “verzenden naar een ander adres”. Vul daar de gegevens in.
Als u uw gegevens heeft ingevuld, klik dan op ‘’bestelling plaatsen’’ om uw bestelling af te ronden. Vervolgens kunt u uit verschillende betalingsmogelijkheden kiezen. U kunt betalen met iDEAL, Creditcard, Paypal, Bancontact en Apple-Pay.
De verzendkosten binnen Nederland zijn gratis bij bestellingen vanaf €15,00. Voor bestellingen onder de €15,00 rekenen wij €1,49 als verzendkosten.
Bestelt u bij Vitamines Nederland, maar woont u niet in Nederland? Dan rekenen wij voor de landen België en Duitsland €5,49 per zending en voor de andere landen binnen de EU €9,50 per zending.
Vitamines Nederland gebruikt voor de verzending van uw bestelling binnen Nederland de brievenbuspost via PostNL. Dit betekent dat het pakket door de meeste brievenbussen past. Hierdoor hoeft u niet thuis te blijven om uw bestelling te kunnen ontvangen, onze pakketten passen namelijk door de brievenbus. Het formaat van de brievenbusverpakking kan variëren, afhankelijk van het aantal producten dat u heeft besteld. De maximale grootte is 38 x 26,5 x 3,2 cm.
Als u uw bestelling heeft afgerond, dan ontvangt u per e-mail een Track & Trace-code, zodat u uw bestelling vanaf het verlaten van ons magazijn tot ontvangst kunt volgen. U ontvangt de code wanneer het pakket ons magazijn verlaat, richting het sorteercentrum van PostNL.
Door de verzendmethode die wij hanteren kunnen wij helaas geen opties aanbieden als levering bij een afhaalpunt of extra instructies toevoegen voor de bezorger. Uit de praktijk blijkt dat op het moment een pakket niet door de brievenbus past, de bezorger eerst probeert aan te bellen, een briefje achterlaat of deze bezorgd bij de buren.
Wanneer u op werkdagen voor 17:00 uw bestelling in onze webshop plaatst, dan kunt u het pakket de volgende dag verwachten. De bezorgdagen zijn dinsdag tot en met zaterdag.
Allereerst vinden wij het vervelend dat u een deel van uw bestelling niet heeft ontvangen.
Het kan zijn dat u een grote bestelling heeft geplaatst en hierdoor uw bestelling is verdeeld over meerdere dozen. De dozen worden altijd tegelijkertijd verstuurd. Het kan weleens voorkomen dat door onvoorziene omstandigheden PostNL pakketten eerder of later aflevert. Bij een bestelling die verdeeld is over meerdere pakketten, ontvangt u ook meerdere Track en Trace-codes, elk voor één brievenbuspakket. Is uw bestelling na aantal dagen nog steeds niet compleet? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag.
Indien de bestelling uit één verzenddoos bestaat en een gedeelte van uw bestelling ontbreekt, dan verzoeken wij u per direct contact op te nemen met onze klantenservice. Wij helpen u graag.